telttur, hvidbjerg strand camping
Familieliv,  Oplevelser

Telttur til Hvidbjerg Strand Feriepark

Min mand og jeg kan ikke holde 3 ugers ferie sammen, da han kun holder 2 uger pga. høsten skal i gang. Jeg har derfor de sidste år holdt en uge selv med vores børn. Sidste år tog jeg dem med på togtur til München for at se Alliance Arena og BMW Welt. Dette var en togtur på 10 timer. Men det var faktisk rigtig hyggeligt at rejse med tog, og så var det også meget afslappende fremfor selv at køre.

I år fik de så valget om de ville afsted på togtur igen, eller om vi skulle lave noget her i DK. Det de alle 3 stemte for, var at tage på camping. Vi har tidligere eget en campingvogn, så dette er noget de kender til. Men da campingvognen er solgt, måtte jeg finde på noget andet og valget faldt på en telttur. Så skulle jeg på jagt efter et brugbart telt, for det telt vi allerede har, er for lille til en ferie i telt.

Hvilket telt?

Telte kan man få i alle størrelser og prisklasser. Jeg gik efter et telt hvor den ene kabine ville kunne fjernes så vi kunne få noget opholdsplads indenfor. Jeg kender den danske sommer alt for godt og i tilfælde af regn, skulle det være muligt at sidde indenfor. Især til at spille spil om aftenen. Læs mere om hvilke spil vi godt kan lide at spille her.

Jeg ville heller ikke bruge alt for mange penge på et telt – tænk nu hvis vi kun fik det brugt denne ene gang. Så efter en del søgning faldt jeg for et telt til 6 pers. i Jysk med vandsøljetryk 3000 mm. Dette var på udsalg til 700 kr og den dag jeg købte det, var der yderligere 10%, Så teltet fik jeg for sølle 630 kr. Teltet indeholder 2 kabiner med plads til 3 pers. i hver. Men vi kunne godt klemme os sammen 4 mand i den ene af kabinerne.

For at have lidt komfort måtte jeg også lige investere i et par festival stole mere end vi havde, og et par batteri lamper. Men det var det, og så var vi klar til at tage afsted.

Hvidbjerg Strand Feriepark

Campingpladsen vi havde valgt var Hvidbjerg Strand Feriepark ved Blåvand. Grunden til at det blev der, var at vi skulle kunne lave noget hvis det nu regnede og så at de havde fået en trampolinpark. Da først min yngste – Lykke havde læst dette, så var der ikke mere at diskutere.

Jeg kunne se på deres hjemmeside, at de havde mange frie pladser i uge 32, så jeg ville ikke booke en plads forud.

Så vi pakkede bilen – det var lige før vi ikke kunne få plads til det hele. Men det blev klemt sammen og afsted vi tog. Det tog os ca. 1 time og 20 min at køre derhen. Jo tættere vi kom, jo mere regnede det. FEDT nej vel.

Vi fik os en plads sådan rimeligt centralt på pladsen – ikke for langt til toilettet. Men egentlig heller ikke langt til hverken legeland, trampolinpark, fodboldbaner eller badeland. Heldigvis småregnede det kun, da vi satte vores telt op. Så det gik super godt.

Så skulle der opleves noget – og det blev der. Der blev hoppet flere timer i trampoliner både inde og ude. Jeg hoppede da også lidt. Der blev leget i legelandet, hvor selv Lukas på 15år kravlede rundt i alle forhindringerne. Der blev spillet fodbold i mange timer – især om aftenen, sammen med danske og tyske drenge og piger.

Camping kan altså noget – børn i alle aldre og nationaliteter stimler sammen for at sparke til en bold. Her forstår alle hinanden. Utroligt at være vidne til. Netop dette er, hvad vores børn elsker ved camping.

Kort og godt!

Vi havde et par fantastiske dage – uden alt for meget regn – på telttur. Teltet fungerede, campingpladsen fungerede. Så turen var helt perfekt. Det bliver ikke sidste gang vi tager på telttur, og heller ikke sidste gang vi besøger Hvidbjerg Stand Feriepark.

På mandag starter hverdagen igen – Pigerne i skole 5. og 8. kl. og Lukas starter på efterskole. Min mand og jeg arbejder, som vi plejer, dog med den lille ændring, at jeg skal til at videreuddanne mig til specialsygeplejerske i borgernær sygepleje. Læs mere omkring uddannelsen på mine tidligere indlæg under Specialuddannelse i borgernær sygepleje

Gå ikke glip af nyt på Momwifenurse.dk

Vi spammer ikke! Læs vores privatlivspolitik hvis du vil vide mere.