• Oplevelser

Åtte Bjerge

Den anden dag på min enlige fridag i denne uge, tog tøserne og jeg ud til Åtte bjerge for at gå en tur. Det var vi godt nok ikke alene om at gøre. Parkeringspladsen ved vejen var næsten fuld. Vi havde ikke været der før, så vi var ikke klar over, at man også kunne køre ind af vejen, som lå lige efter P pladsen og holde der. Det fandt vi faktisk først ud af bagefter. Men Åtte bjerge er et naturskønt område beliggende ved Kongeådalen med stejle skrænter og bakker. Området er specielt for egnen. Navnet Åtte menes at komme fra tysk og at det betyder åhede. På stedet…

• Familieliv,  Oplevelser

Miniferie for to

Min mand og jeg er lige kommet hjem fra en miniferie for to. Vi havde set frem til denne miniferie længe. Vi har været sammen i 20 år, og jeg kan ikke huske, hvornår vi sidst har været afsted bare os to.

• Bornholm

Ferie på Bornholm

Hjemme igen efter en uges ferie på solskinsøen Bornholm – solskinsøen ved jeg ikke lige om jeg vil kalde øen for. Den var mere blæsende i den uge vi var på besøg. Vi havde da også sol, sommer og strand vejr. Jeg havde valgt at booke en tidlig færge fra Ystad med afgang kl. 8.30 fredag morgen, og da vi jo bor i Sydjylland skulle vi tidligt hjemmefra kl.4.30. Så vi havde smurte boller med som morgenmad, som vi kunne indtage i bilen, når sulten meldte sig. Hvilket viste sig at være en god idé, for sulten meldte sig faktisk ret hurtigt. Billetter til færgen Jeg havde bestilt færgebilletterne på…

• Familieliv,  Oplevelser

Jels Vikingespil

“Ringguldet” Vikingerne i Jels fremfører hvert år Jels vikingespil på en af landets smukkeste friluftscener. Årets forestilling er den 43. af slagsen og fortællingen hedder i år “Ringguldet. Fortællingen handler om Gorm den Gamle. Om hvordan han kom til magten i Jylland, og hvordan han fik sin kone Tyra. Gorm kom rejsende fra England sammen med sine mænd – med sig havde de Ringguld, som de skulle bruge for at overbevise stormændene om, at Gorm skulle være Konge. Fortællingen handler om magt og kærlighed. Vi har gennem årene været til flere af Jels Vikingespil. Men det er første gang, vi har været med til en forpremiere. Men selvom at dette…

• Bornholm

Turen går til Bornholm

Inden længe så starter vores tiltrængte sommerferie, og turen går i år til Bornholm. Ud af min familie på fem, så er der to af os, der ikke har været så heldige, at besøge Bornholm endnu. Nemlig min yngste, og så mig selv. De tre andre har alle været på Bornholm med skolen. Faktisk har min ældste Lukas været på Bornholm hele to gange med skolen. Så han har styr på, hvad vi alle skal se og opleve, når vi kommer derover. Det kommer jeg mere ind på senere. Jeg har selvfølgelig lånt “Turen går til Bornholm” på biblioteket til at lave lidt resource inden vi skal afsted. Dette gør…

• Geografisk have

Geografisk Have ren nostalgi

Jeg har i dag været i Geografisk Have i Kolding sammen med min yngste datter Lykke. Det bragte minder frem fra min egen barndom. For da jeg var barn, var jeg meget tit i Geografisk Have med min farmor, som boede lige ved siden haven. Jeg husker, hvordan vi gik ind i haven nede ved gartnerindgangen. Altså jeg kan faktisk ikke huske at vi betalte for at komme ind. Hvis min far læser det her, så kan det godt ske, at han husker det anderledes. Men nu er det altså mine minder. Da vi går rundt i haven og kommer til bambus gangene, kommer barnet i mig frem, for hold…